Máte rádi výhonky?

klicky resized

Máte rádi výhonky, které jsou bohatým zdrojem vitamínů? Velmi se těším, že jaro už přichází, jsem totiž „teplomil“ a krom toho ráda trávím čas i na zahradě. Nemůžu se dočkat, kdy zasadím první semínka a budu se radovat ze špenátu, ze kterého si po celé jaro i léto vyrábíme skvělé smoothie. Než nám však vyroste, snažím se trošku obohacovat jídelníček něčím zeleným, zdravým a chutným. Více se

Mám svoji oblíbenou věc, a tou jsou výhonky. Nejraději je vyrábím z fazolek mungo. Chutnají i dětem, asi i proto, že jim připomínají mladý hrášek. Mimochodem, ten vyjídají rovnou ze záhonu a není šance, aby se dostal do polévky, natož do mrazáku. Mungo výhonky mají vysoký podíl vitamínů a proteinů. Jsou skvělým zdrojem vápníku, hořčíku, kyseliny listové, bílkovin, draslíku a vlákniny.

Nakličovat můžeme samozřejmě i jiná semínka, například čočku, cizrnu, brokolici, či sóju. Naklíčená semínka jsou totiž skvělým zdrojem enzymů, vitamínů, minerálních látek a rostlinných bílkovin. V semínku je obrovská energie, věděli jste, že obsah vitamínů se už po pár hodinách klíčení zvyšuje o více než 50 %? To je úžasné!

Je proto vhodné taková naklíčená semínka konzumovat pravidelně, napomáhají trávení, imunitě, jsou skvělá jako prevence proti různým nemocem.

U nás doma se po nich vždy zapráší. Děti si je dají do misky a jedí je jako sušenky. Taktéž jsou výborná jako zelený doplněk čerstvého kváskového chlebíku s máslem nebo pomazánkou. Občas je dám i na závěr do polévky spolu s petrželovou natí.

Jestli jste to ještě nezkusili, tak se do toho určitě pusťte, nakličování je velmi jednoduché a hlavně superzdravé!

Dobrou chuť 🙂

Před pár lety mě nadchla metoda přirozeného omlazení obličeje. O jejích účincích jsem se přesvědčila sama na sobě. Na základě mých zkušeností a poznatků jsem vytvořila vlastní metodu cvičení, která mým klientům pomáhá zbavit se dvojité brady, otoků pod očima, hlubokých vrásek, dokonce umožňuje vrátit cit do ochrnuté části obličeje. Můj příběh si můžete pročíst zde>>
Komentáře